Dante pokla

Én sorrendbe így állítanám be őket: Telhetetlenek, Hazugok, Csalók, Hűtlenek, Bántalmazók, Állat kínzás, Gyilkosok-Bűntársak. A föld szennyezőit pedig még én sem tudom hova rakni. De biztosan feljebb raknám őket.
A telhetetleneket azért raktam legfelülre, mert az ha hazudunk, és csalunk számomra nagyobb bűn. Mert a telhetetlenek akármilyen gazdagok, nem érik be azzal amijük van. Egyre többet kívánnak, és lopni is képesek esetleg. De ha már a cselekedet is benne van, és másnak kárt okoz, akkor lehet lejjebb is tehetnénk. A hazugság szerintem sokkal jobban megbántja például egy másik ember lelkét.
A hazugokat és a csalókat nagyjából egy szintre raknám. Hiszen a csaló szinonimája a hazudó szó.
A hűtleneket hagynám ott ahol vannak, a mi poklunkban is ugyan ezt a helyet foglalták el.
A bántalmazókat nem tenném lejjebb mint a gyilkosokat. A bántalmazásnak sok formáját ismerjük pl: csúfolódás, rasszizmus vagy akár szexuális bántalmazás. Ha valakit csak csúfolnak az egyértelműen nem nagyobb bűn mint a gyilkosság. Hiszen elveszünk egy emberi életet. A rasszizmus lehet szóban, és cselekedetben is. Ha már cselekedetben van akkor az lehet gyilkosság is, szóval azt a kettőt valamilyen szinten össze lehet kötni. A szexuális bántalmazást én ugyanoda tenném mint a gyilkosságot. Mert egy maradandó seb marad az emberben, lehet teherbe ejti az áldozatot. Aztán neki el kell dönteni, hogy fel tud-e nevelni egy olyan gyereket, ami így fogant meg, vagy elveteti , de az is benne marad hiszen elvett egy emberi életet.
Az állatkínzókat szerintem csak egy hajszál választja el a gyilkosoktól. Akármennyire állatbarát vagyok, egy ember elvesztését (vagy kínzását) biztosan nehezebben viselném mint egy kutyáét. Nagyon sokan vesznek új kutyát miután túlléptek az előzőn. Az embereknél ilyen nincs. Nem tudunk egy új embert venni a pénzünkből. Persze minden kutya más, ugyanúgy mint az emberek. De sokkal könnyebb egy hasonló állatot találni mint az előző, mint egy családtagot akár egy szerelmet.
A gyilkosokat és bűntársakat én mindenképp egy szintre raknám. Hiszen ha veszünk egy gyilkosságot ott a bűntárs szerintem ugyanolyan bűnt követett el mint aki kitalálta ezt az egészet. De ez igazából a hazudozóknál, és a csalóknál is ugyanígy van, hogy a bűntársat nem lehet elkülöníteni. Mindkettő ugyanazt a szerepet tölti be.
A természetszennyezőket azért nem tudom hova rakni, mert azt tényleg nagyon nehéz besorolni. Az ellen szerintem lehetne tenni nagyon könnyen, mivel a legtöbb ember az a nem törődés miatt csinálja. Ha tájékoztatnánk őket megfelelően, hogy mi lesz a következménye ennek, akkor biztosan elgondolkoznának, és megpróbálnának tenni ellene. De gyilkosok, és csalók sajnos mindig lesznek. Ha a földet vesszük fő szempontnak, akkor tényleg egy nagyon jó ötlet. Tudom, hogy írtó fontos a környezetünk, hiszen itt élünk és óvnunk kéne. De az én szememben egy emberi élet sokkal közelibb, és fontosabb. Egy gyilkosról sokkal elítélőbben szoktunk gondolkodni.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A viták az Antigonéban

Madách-Petőfi történelemszemlélete

Szeret szó